תפריט
מי צריך ביטוח פרטי
אובדן כושר עבודה אחריות לרופאים ביטוח חיים ביטוח למאמני כושר ביטוח משפחתי ביטוח סיעודי ביטוח פנסיוני ביטוח תרופות בני גיל הזהב בריאות הנפש השתלות איברים חולי לב חולי סרטן לבטח את הראיה לדאוג לבעלי החיים ליקויי למידה לשמור על הילדים מחלות קשות מקרה מות נסיעות לחו"ל ספורטאי מקצועי וחובב עובדים זרים עולה חדש / תושב חוזר רשלנות רפואית שומרים על השיניים שירות בריאות נוסף – שב''ן תאונות אישיות השוואת מחירים בקליק
ttt

יש לך ביטוח בריאות ולא בדקת אותו בשנה האחרונה?

זה עולה לך הרבה כסף!

פנה/י לבדיקה מקצועית:

פנה/י אלינו
ותתחיל/י לחסוך כסף
פנה/י עכשיו
לבדיקת תנאי הביטוח
* פרטיותך חשובה לנו
ttt

יש לך ביטוח בריאות ולא בדקת אותו בשנה האחרונה?

זה עולה לך הרבה כסף!

פנה/י לבדיקה מקצועית:

פנה/י אלינו
ותתחיל/י לחסוך כסף
פנה/י עכשיו
לבדיקת תנאי הביטוח
* פרטיותך חשובה לנו

טיפים לבריאות הלב שלך

כדי לקבל מושג על העבודה שעושה הלב, אפשר להחזיק ביד כדור טניס וללחוץ עליו בחוזקה, לחיצה אחת לשנייה בערך. ליבנו מבצע עבודה כזו במשך חיים שלמים. כל הפסקה בפעילותו מהווה סכנת חיים.

הלב הוא שריר בערך בגודל של אגרוף, הפועם 65-72 פעמים בדקה אצל מרבית בני האדם. הפעימות הלב מזרימות את הדם בגוף, בקצב של 5 ליטר בדקה בערך. כמו כל איבר, גם ללב יש אספקת דם משלו, דרך כלי הדם הכליליים.

רמה גבוהה של שומנים בדם, בייחוד LDL ("כולסטרול רע") מביאה להיווצרות הדרגתית של רובד טרשתי, פלאק, על דפנות כלי הדם. בשילוב עם לחץ דם גבוה, גורמת טרשת עורקים להיצרות העורקים הכליליים. היצרות זו פוגעת ישירות בלב על ידי הקטנת כמות החמצן והמזון המגיעים אליו לאורך זמן, עד לחסימה מלאה של אוטם שריר הלב או התקף לב.

טיפים לשמירה על בריאות הלב

מחלות לב וכלי דם הן אחת מסיבות המוות המובילות במערב, אולם ניתן למנוע אותן על ידי הקפדה על אורח חיים נכון כפי שתואר.

הדרך לטרשת עורקים מתחילה כבר בגיל ההתבגרות, כך שאף פעם לא מוקדם מידי להתחיל לשמור על הלב

שמירה על משקל תקין והקפדה על פעילות גופנית
הסטטיסטיקה מראה בבירור שלסובלים מהשמנת יתר יש תוחלת חיים נמוכה יותר, והסיכוי שלהם ללקות במחלת לב, ולהיות בעלי לחץ דם גבוה ועודף שומנים בדם, גבוה יותר.

כשיש השמנת יתר, כל קילוגרם שיורד ממשקל הגוף מקטין את הסיכון ללקות במחלת לב. מדד BMI מראה את היחס בין משקל הגוף לגובה. BMI  בטווח שבין 19-25 מראה על משקל גוף תקין יחסית לגובה לא גבוה מידי ולא נמוך מידי.

לקריאה נוספת: ביטוח למקרה של גילוי מחלה קשה

מרבית הדיאטות המוכרות הן דלות פחמימות וגורמות לירידת רמת הפחמימות בגוף שאליה מתלווה אובדן מים – 3 גרם מים לכל גרם פחמימות. לכן הן משיגות ירידת משקל התחלתית מהירה אשר מואטת בהמשך, ואחריה חוזר המשקל לקדמותו, כל זאת ללא השפעה על רמת השומנים שהיא המרכיב הקריטי.

צריך ביטוח למחלות לב? לחץ כאן להשוואת מחירים בקליק

לעומת זאת, ירידה במשקל המושגת על ידי פעילות גופנית נגרמת ברובה בגלל ירידה ברמת השומן ועל כן היא רצויה יותר. ירידת המשקל המיטבית מושגת על ידי שילוב של דיאטה ופעילות גופנית אירובית, כמו שחייה, ריצה, הליכה, ריקוד, רכיבה על אופנים ועוד.

פעילות גופנית מחזקת את שריר הלב, מפחיתה את לחץ הדם, ואף מעלה את רמת ה-HDL (ה"כולסטרול הטוב") בדם, אשר מפחית מהשפעת הכולסטרול הרע. אנשים המבצעים פעילות גופנית באופן סדיר לוקים פחות במחלות לב כליליות. פעילות גופנית מגנה ביעילות על הלב כאשר מתמידים בה לכל אורך החיים.

הימנעות מעישון
לעישון, גם פאסיבי, יש תרומה מוכחת וברורה לטרשת עורקים ולהיצרות כלי הדם הכליליים. לאחר שאדם מפסיק לעשן, גופו ינקה את עצמו מהרעלים ויחזור לפעילות תקינה בהדרגה: הסיכון לחלות במחלת לב פוחת ב-50 אחוז תוך שנה מיום הפסקת העישון, ואחרי 5-15 שנים יורד לרמה המאפיינת אדם שלא עישן מימיו.

מעשן? כדאי שתדע על הצהרת בריאות

הפחתת שומנים בתפריט
יש להפחית ככל האפשר צריכת שומנים רוויים ושומני טרנס, שנוטים להיות מוצקים יותר ולשקוע בדפנות כלי הדם. צריכתם מעלה את רמת ה LDL בדם. עם השומנים הרוויים נמנים כל השומנים מהחי שהם לרוב מוצקים בטמפרטורת החדר. שומני טרנס נוצרים בתהליך הייצור של מרגרינה. לעומתם מרבית השומנים הצמחיים הם בלתי רוויים, ורובם נוזליים בטמפרטורת החדר.

על צריכת השומן הכוללת להיות פחות מ 30 אחוזים מהתפריט היומי. מתוכם יש לצרוך לפחות 10% חומצות שומן לא רוויות, ממקור צמחי, וכמה שפחות שומנים מן החי, מרגרינה ושמני טרנס.

הפחתת צריכת הסוכר
התזונה המערבית מכילה כמויות עצומות של סוכר. יצרני המזון מוסיפים אותו בכמויות גדולות למשקאות ממותקים, דגני בוקר ומספר רב של מזונות שאנו צורכים ביום יום. כאשר עודפי סוכר מגיעים לכבד, הוא מייצר מהם שומנים. הכבד הוא המקור הבלעדי לשומני הדם וצריכת סוכר גבוהה מעלה את כמות הטריגליצרידים והכולסטרול בדם. יש להפחית משמעותית צריכת סוכר ומזונות שמכילים אותו.

הימנעות מלחצים ומתחים
סטרס מביא לעלייה בלחץ הדם ולעלייה ברמת הרעלנים בגוף. אורח חיים מלא לחצים ומתחים נחשב לגורם סיכון ראשון במעלה למחלות לב. מלבד שינוי אורח החיים, אפשר לנסות טכניקות שונות להרפיה והפגת לחצים, דמיון מודרך, מדיטציה וטיפולים אלטרנטיביים שונים שמפחיתים לחץ כמו עיסוי, דיקור ורפלקסולוגיה.

קיראו בהרחבה על: ביטוח בריאות נפשית

הימנעות ממלח
מלח הוא מקור לנתרן, אשר עלייה בריכוז שלו בדם מעלה ישירות את לחץ הדם ומקשיחה את דפנות העורקים והלב. לחץ דם גבוה פוגע בדפנות כלי הדם לאורך זמן. הגוף שלנו אינו זקוק ליותר מגרם אחד של מלח ליום. התזונה הימיומית שלנו, אפילו בלי להוסיף מלח למזון, מספקת מעל ומעבר לזה. יש לשמור על צריכה של 3-4 גרם מלח ליום לכל היותר, מכל המזונות.

תזונה צמחונית
פירות וירקות הם מקור טוב לאשלגן ולמגנזיום, שנתגלה קשר בינם לבין הורדת לחץ דם, בייחוד כשזו נובעת מהנתרן שבמלח. פירות, ירקות, דגנים מלאים וסובין מהווים גם מקור טוב לסיבים תזונתיים, הגורמים לכבד לייצר יותר מלחי מרה וכך לצרוך יותר כולסטרול ולהוריד את ריכוזו בדם. מומלץ לאכול 10-15 גרם סיבים תזונתיים ביום, ולבעלי כולסטרול גבוה  50-60 גרם ביום.

אומגה-3
אחת מפעולותיה המבורכות הרבות של חומצת השומן אומגה-3 היא בהשפעתה על התרחבות כלי דם והורדת לחץ הדם. אומגה 3 נמצאת בשמן דגים, בייחוד דגים מהים הצפוני, בזרעי פשתן וצ'יה, מרווה מרושתת ואגוזי מלך.

ביופלבנואידים
קבוצה של חומרים כימיים צמחיים שנתגלתה כבעלת השפעה מיטיבה על הפחתת טרשת עורקים. כמה מקורות טובים לביופלבנואידים הם יין אדום, קקאו ומיץ רימונים.

שתית מים
לשתות כמה שיותר – 8-13 כוסות ביום – של מים, לא משקאות אחרים. נמצא שאנשים ששותים הרבה מים נמצאים בסיכון נמוך יותר למחלות לב. אנשים רבים נמצאים במצב של התייבשות כרונית. אנחנו מבלבלים בין איתות של רעב לאיתות של צמא – ואוכלים, כשהגוף שלנו בעצם רק מבקש מים. לכן שתיית מים כשיש תחושה של רעב, שהיא בעצם צמא, יכולה להעביר את התחושה וגם לעזור בירידה במשקל "על הדרך".

איזה בדיקות יש לבצע על מנת לבדוק את בריאות הלב?

מומלץ לבצע באופן שגרתי בדיקות לחץ דם לפחות פעם בשנה וכמו כן בדיקת דם לצורך אבחון פרופיל השומנים בדם. נשים וגברים המחזיקים ביטוח מנהלים יכולים לעשות בדיקה זאת באופן עצמאי באמצעות הביטוח ולאו דווקא דרך קופת החולים.

לקריאה נוספת: סימנים לפני התקף לב

כמו כן כדאי לעבור בדיקת א.ק.ג, רישום הפעילות החשמלית של הלב, לפחות פעם אחת בשנה מעל גיל 40. יש הממליצים לבצעה אחת לחמש שנים מעל גיל 18 ואחת לשנה מגיל 40.

כל הבדיקות נמצאות בסל הבריאות וממומנות על ידי קופות החולים, אך כאמור ניתן לבצען גם באמצעות ביטוח בריאות פרטי.

לקריאה נוספת: בעיות בריאות בגיל הזהב

קרא עוד
פוליסות הביטוח שבדקנו ב-12 החודשים האחרונים
מבוטחים שחסכו כסף מאז שנת 2016
הסכום שחסכנו למבוטחים משנת 2007
ttt

קבל הצעה משתלמת עכשיו!

השאר את פרטיך ונציגנו יחזרו אליך תוך 24 שעות

פנה/י אלינו
ותתחיל/י לחסוך כסף
פנה/י עכשיו
לבדיקת תנאי הביטוח
* פרטיותך חשובה לנו
ttt

קבל הצעה משתלמת עכשיו

פנה/י אלינו
ותתחיל/י לחסוך כסף
פנה/י עכשיו
לבדיקת תנאי הביטוח
* פרטיותך חשובה לנו
ttt

קבל הצעה משתלמת עכשיו

פנה/י אלינו
ותתחיל/י לחסוך כסף
פנה/י עכשיו
לבדיקת תנאי הביטוח
* פרטיותך חשובה לנו